Cum se realizeaza hartile GPS

Iata cum se realizeaza hartile digitale disponibile astazi pe sistemele GPS din intreaga lume.

Dispozitivele GPS au devenit tot mai populare in ultima perioada, odata cu scaderea accelerata a preturilor si imbunatatirea facilitatilor oferite.

V-ati intrebat insa cum sunt realizate hartile pe baza carora va planificati drumul din punctul A in punctul B?
In prezent, numai doua companii realizeaza harti pentru GPS-uri si Google Maps, iar una dintre acestea este Tele Atlas.

Procesul de realizare a hartilor in format digital cuprinde trei etape principale: realizarea fotografiilor, procesarea informatiilor in format digital si updatarea informatiilor odata cu schimbarile produse in configuratia strazilor.

1. Fotografierea

Tele Atlas se bazeaza pe serviciile a 300 de soferi care realizeaza fotografii profesioniste ale strazilor. Flota acestora se compune din aproximativ 50 de mini-furgonete dotate cu 6-10 camere video ce fotografiaza la o rezolutie de 1.3 MP. Camerele sunt amplasate pe acoperis si se pot roti in toate directiile, cu scopul de a realiza fotografii la 360 de grade. In ultima perioada, Tele Atlas si-a dotat mini-furgonetele cu camere stereo, care pot realiza fotografii 3D prin inregistrarea imaginilor din mai multe unghiuri.

Viteza de deplasare a unui autovehicul este de 88 de km/h, iar o fotografie este captura la fiecare 3 metri. Un computer de bord se asigura ca fotografia este suficient de detaliata, in caz contrar soferul fiind obligat sa repete ruta. Acuratetea detaliilor este estimata la aproximativ 0,3 metri. In 2007, soferii Tele Atlas au parcurs in total peste 560.000 de kilometri pentru a inregistra fotografii ale drumurilor.

2. Procesarea datelor

Fiecare furgoneta este dotata cu hard-diskuri montate in RAID care stocheaza cateva zeci de mii de fotografii. Zilnic, soferii transporta una dintre unitatile de stocare catre birourile Statele Unite ale Americii sau Polonia. Cu ajutorul unui software, fotografiile sunt convertite intr-un mozaic de inalta rezolutie care are infatisarea unei fotografii preluate din aer.

De asemenea, software-ul reasambleaza semnele de circulatie, semafoarele si alte obiecte, iar un editor inregistreaza locatia exacta a acestora pe traseu. Astfel, dispozitivele GPS cunosc viteza maxima legala sau sensurile unice. Apoi, datele sunt convertite in formate standard care sunt distribuite integratorilor de sisteme GPS.

3. Update

10-15% din harti difera de la un an la altul din cauza noilor constructii si a schimbarilor suferite de drumurile publice. De aceea, Tele Atlas isi updateaza regulat baza de date prin refacerea traseului, dar si prin metode alternative, precum imagini aeriene sau informatiile primite de la utilizatori.

Sursa: PopSci

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: