Laserul ar putea inlocui petrolul in industria auto

Propulsia pe baza de laser va inlocui in aproximativ 20 de ani transportul terestru si aerian bazat pe combustibili fosili, potrivit cercetarilor realizate de un inginer de aeronautica.

Cresterea exploziva a pretului petrolului din vara anului 2008 a condus la cautarea unor alternative viabile care sa elimine dependenta de combustibilii fosili. Industria auto, una dintre ramurile economice cu cea mai mare dependenta de petrol, a inceput sa scoata la iveala autovehicule propulsate electric, promovandu-le totodata ca produse ecologice.

Totusi, in ceea ce priveste transporturile aeriene si nu numai, inginerul de aeronautica Leik Myrabo crede ca tehnologia laserului este cea care va rezolva actuala problema.

Acesta a dezvoltat timp de 20 de ani un proiect pentru o aeronava in forma de con numita LightCraft (foto 1), camuflata cu un reflector parabolic. Un laser aflat in centrul aeronavei genereaza caldura, incalzeste aerul la aproximativ 30.000 de grade, iar acesta din urma explodeaza, generand o forta de impingere. Pentru a ramane stabila in momentul exploziei aerului, aeronava se roteste cu aproximativ 6.000 de rotatii pe minut prin intermediul mai multor jeturi de azot.

laser_flight02

In 1997, NASA si US Army au devenit interesate de teoriile lui Myrabo si i-au oferit cercetatorului o finantare de 600.000 de dolari. Cu acesti bani, Myrabo a realizat in anul 2000 un prototip pentru aeronava LightCraft (foto 2), ce are o lungime de 15 cm si o masa de 56 de grame. Cu ajutorul unui laser de 10 KW bazat pe dioxid de carbon, prototipul s-a ridicat la o inaltime de 71 cm pe parcursul unui zbor de 12.7 secunde.

LightCraft

Desi este departe de a prezenta un interes comercial in acest moment, Myrabo sustine ca in cel mult 20 de ani tehnologia dezvoltata va fi pusa in aplicare in industria aeronautica. Cercetatorul anticipeaza ca noua tehnologie va fi utilizata preponderent pentru lansarea noilor sateliti pe orbita terestra, costurile putand sa scada de circa 1.000 de ori fata de prezent.

In ciuda optimismului lui Myrabo, anumiti cercetatori cred ca aceasta tehnologie nu va functiona niciodata. Motivele sunt legate de puterea scazuta a laserelor si de dimensiunile reduse ale aeronavei, dar mai ales de cantitatile mici de energie generate de laser.

Via | Wired

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: