Cum sa gestionezi un magazin online

Comertul electronic este unul dintre domeniile cele mai afectate de criza financiara care a lovit economia mondiala, cauzele principale fiind accesul tot mai dificil la credite si scaderea puterii de cumparare. In acest context, concurenta dintre magazinele online care au supravietuit pana in prezent acestui climat nefavorabil este si mai acerba decat in trecut.

Pentru a avea succes pe piata, orice magazin online trebuie sa trebuie sa aiba o strategie potrivita pentru ambitiile si resursele de care dispune. Si intrucat vorbim despre mediul online, site-ul magazinului este unul dintre cele mai importante elemente care pot contribui la succesul sau, intrucat o experienta placuta pe site ajuta atat la fidelizarea clientilor, cat mai ales in atragerea unora noi.

O abordare practica este scoaterea in evidenta a promotiilor, eventual prin intermediul unei fotografii sugestive, iar numarul produselor prezente aici nu trebuie sa depaseasca 6-8 exemple concludente.

Intrucat catalogul de produse al unui magazin IT&C este foarte bogat, casuta de cautare trebuie sa joace un rol important. Aceasta trebuie amplasata cat mai central si trebuie sa aiba o latime si lungime cat mai mare. De asemenea, returnarea rezultatelor trebuie sa fie cat mai relevanta.

Comunicarea cu clientii poate fi imbunatatita prin initierea unui blog, prin intermediul caruia oficialii magazinului sa faca anunturi de ultima ora si sa provoace utilizatorii la discutii constructive despre imbunatatirea serviciilor.

De asemenea, un SEO cat mai bun este important pentru atragerea de noi vizitatori, insa si mai important este ca acestia sa fie convertiti in clienti.

Un site bun reprezinta insa doar unul dintre pasii necesari pentru realizarea unui magazin online competitiv. Astfel, un showroom poate intari increderea clientilor, care sunt inca reticenti cand vine vorba despre plati online, iar o amplasare cat mai centrala a acestuia aduce un spor de vizibilitate. De asemenea, o relatie buna cu furnizorii produselor este esentiala pentru a oferi clientilor un stoc de produse competitiv.

Bineineteles, pretul ramane unul dintre cei mai sensibili factori care determina preferinta clientilor pentru un magazin sau altul. Un magazin online trebuie sa aiba preturi suficient de mici pentru a face fata mediului concurential, insa suficient de mari pentru a avea un profit rezonabil. Iar stabilirea pretului corect pentru un produs este si va ramane un deziderat greu de atins indiferent de perioada economica traversata.

Anunțuri

One Response to Cum sa gestionezi un magazin online

  1. Alex Marias says:

    Super interesant articolul!

    Ca si adaugare, mai trebuie mentionata Reducerea Pierderilor… :) … celor care vand online si trimit colete Ramburs, le recomand sa foloseasca Baza Nationala a Clientilor Neseriosi, http://www.ClientiNeseriosi.ro , unde se poate verifica fiecare client nou, se pot adauga cei care nu ridica coletele ramburs si se poate recupera Paguba taxa de transport Tur-Retur, caci vor accepta sa o plateasca ca sa fie scosi …

    Firmele de telefonie Mobila au Preventel, iar bancile au Biroul de Credit, baze nationale de date cu clientii care au dat tepe in domeniul lor, era nevoie si de o Baza Nationala de date cu teparii Magazinelor Online care nu ridica coletele……

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: