Secretele ascensiunii Toyota in industria auto

Toyota a devenit in 2008 cel mai mare constructor auto din lume, punand capat unei dominatii de 77 de ani a companiei americane General Motors.

Dupa ce in 2007 au ratat coroana cu lauri pentru numai 3000 de unitati, japonezii si-au luat revansa un singur an mai tarziu, cand au vandut 8.972.000 de autovehicule, comparativ cu cele 8.356.000 de unitati comercializate de GM.

Succesul istoric inregistrat de Toyota exact in anul izbucnirii crizei economice nu a fost unul intamplator. O combinatie de factori au contribuit la strategia globala a companiei, ghidata dupa celebra filosofie de management Toyota Way.

Un constructor cu viziune globala

Un constructor nu poate ajunge numarul 1 in lume decat daca ofera o gama diversificata de autovehicule, pentru toate categoriile de clienti. In acest sens, Toyota comercializeaza in prezent peste 10 modele ce apartin unor segmente diferite de piata, cele mai reprezentative fiind, intr-o ordine aleatorie, Avesis, Corolla, Auris, Yaris, iQ, RAV4, Land Cruiser, Hilux sau Prius.

De asemenea, prezenta pe piata din Statele Unite, unul dintre cele mai importante puncte de desfacere pentru un constructor auto, a fost foarte activa in ultimii ani, iar Toyota are meritul de a fi convins populatia sa se orienteze spre produsele sale in detrimentul celor autohtone oferite de GM, Ford sau Chrysler.

Pe de alta parte, Toyota a adoptat intotdeauna o strategie pe termen lung, indiferent daca planurile financiare pe termen scurt nu puteau fi indeplinite din acest motiv.

Un alt obiectiv pe care si l-a propus Toyota a fost imbunatatirea calitatii autovehiculelor produse. Pe langa o satisfactie superioara a clientilor, aceasta strategie a condus si la reducerea numarului de recall-uri in service. Demn de remarcat este unul dintre principiile fundamentale ale companiei, potrivit caruia un muncitor are liberatea de a intrerupe procesul de productie in cazul in care observa probleme de calitate.

Accent pe protejarea mediului

In ultimele doua decenii, Toyota si-a alocat o parte tot mai insemnata din resurse spre tehnologiile prietenoase cu mediul inconjurator. Prius, unul dintre cele mai cunoscute modele hibride din lume, a fost lansat pentru prima oara in 1997, iar in ultimii ani a cunoscut un succes tot mai insemnat pe fondul cresterii abrupe a pretului petrolului in vara lui 2008 si a presiunilor sociale pentru un mediu mai curat.

In plus, Toyota s-a alaturat in luna septembrie unei aliante fondate impreuna cu alti 7 mari constructori, prin care acestia isi propun ca automobilele electrice propulsate pe baza de hidrogen sa intre in productia de masa cel mai tarziu in anul 2015. Totodata, asa-numita „Alianta pentru hidrogen” a facut apel ca guvernele tarilor industrializate sa construiasca retele de alimentare pentru astfel de automobile.

Departe de a fi constructorul perfect, Toyota a reusit prin implementarea unor strategii viabile sa ajunga numarul unu pe plan mondial. Provocarea de a ramane lider va fi dificila, insa tocmai aceasta este partea frumoasa a concurentiei: nu te lasa niciodata sa te culci pe o ureche.

Credit foto: www.sxc.hu

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: