5 pasi esentiali pentru un blog profesionist

In ultimii ani, bloggingul a devenit o activitate curenta pentru o gama larga de utilizatori ai internetului, fiind o modalitate facila de exprimare a gandurilor si ideilor in fata unei audiente, teoretic, nelimitate.

Cea mai simpla metoda de creare a unui blog este utilizarea unei platforme gratuite de tipul WordPress.com sau Blogger, care nu presupune niciun fel de implicare de ordin tehnic din partea utilizatorului. Totusi, un blog are nevoie de anumite caracteristici pentru a capata notorietate si influenta in blogosfera si pentru a deveni un brand. Acestea se pot aplica unei palete largi de bloguri, printre care si cel pe care il cititi in acest moment.

Iata pe scurt care sunt principalele etape pentru transformarea unui blog obisnuit intr-unul influent:

1. Domeniu si gazduire

Indiferent de tipul de continut, un blog are nevoie de un domeniu propriu pentru a deveni un brand recunoscut cu usurinta de utilizatori. Alegerea unui nume sugestiv si usor de retinut este esentiala pentru indeplinirea acestui obiectiv, intrucat schimbarea ulterioara a numelui poate provoca confuzii printre cititori si penalizari in motoarele de cautare.

La fel de important precum domeniul este hostingul. Un serviciu de gazduire eficient permite accesarea (aproape) permanenta a blogului, fara intreruperi dese si/sau de lunga durata care sa indeparteze cititorii. De asemenea, contul ales trebuie sa ofere suficient spatiu de stocare, alegerea potrivita depinzand de tipul de continut.

2. Subdomenii

Un subdomeniu ofera posibilitatea de a crea o sectiune speciala pentru blog atunci cand este nevoie de o astfel de solutie. De exemplu, un blog auto poate beneficia de un subdomeniu pentru Salonul Auto de la Frankfurt, construit tot pe baza unui blog. Astfel, cititorii interesati strict de acest subiect vor gasi mai usor informatiile necesare despre eveniment si, in plus, sectiunea poate beneficia de un design nou care improspateaza imaginea intregului blog.

3. Template

Design-ul este unul dintre factorii care atrage atentia unui vizitator nou pe blog. Prima impresie este foarte importanta, astfel ca un design curat, usor de urmarit si fara culori stridente poate reprezenta un nou cititor castigat. Platforma WordPress beneficiaza de template-uri gratuite variate, potrivite fiecarui tip de continut. Exista si template-uri WordPress contra-cost, acestea venind uneori cu facilitati suplimentare si mai multe posibilitati de modificare a codului sursa.

4. Continut

Daca design-ul este principalul factor care atrage un cititor nou, continutul este cel care il va determina sa revina constant pe blog. Indiferent de domeniul abordat, continutul trebuie sa atinga cateva caracteristici: sa fie original, sa fie bine documentat in prealabil si sa fie constant.

5. Mail

Mentinerea legaturii cu cititorii prin intermediul e-mail-ului este o buna metoda de a-i loializa. Un blogger care scrie pe propriul domeniu nu isi poate permite sa utilizeze o adresa de mail de tip Yahoo!, iar solutia consta in folosirea unui serviciu dedicat. Google Apps este una dintre cele mai eficiente si (inca) gratuite aplicatii de acest gen, dar se pot utiliza si serviciile de mail furnizate de compania de hosting.

Indeplinirea celor 5 etape descrise mai sus nu garanteaza succesul, insa reprezinta elementele de baza ale obtinerii unui blog profesionist. Mai departe depinde numai de seriozitatea bloggerului pentru ca proiectul sa atinga un grad ridicat de popularitate.

Credit foto: www.sxc.hu

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: